به دلیل توانایی بالا در دریافت اطلاعات، کودکان نیز بسیار تأثیرپذیر هستند.

تجربیات اولیه آنها تأثیر قابل توجه و پایداری بر رشد شناختی و اجتماعی آنها دارد.

بنابراین، درک پتانسیل دوره حساس یادگیری برای به حداکثر رساندن رشد مهارت های شناختی کودکان مهم است.

سپس هر اسباب بازی بازلایتر و وودی را برای تعدادی ویژگی دیگر رتبه بندی کردند.

افزایش قرار گرفتن در معرض یادگیری در اوایل زندگی کودک را می توان حتی از طریق انتخاب اسباب بازی هایی که باعث رشد مهارت های شناختی می شود، انجام داد.

کودکان نه تنها می توانند مهارت های اولیه را بیاموزند، بلکه می توانند نشانه های اجتماعی را از محیط خود شناسایی و درونی کنند.

بنابراین بزرگسالان این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که از پتانسیل کودکان برای تحت تأثیر قرار گرفتن برای خیر و نه بد استفاده می شود و از درونی کردن اطلاعات مضر مانند پیش داوری ها و کلیشه های ظالمانه جلوگیری می کنند.

با توجه به مدت زمانی که کودکان صرف بازی با اسباب‌بازی‌ها می‌کنند، عجیب به نظر می‌رسد که توجه چندانی به سهم آنها در رشد جلب شده است.

حتی شگفت‌انگیزتر است که تفاوت آشکار بین توانایی‌های شناختی دختران و پسران در سال‌های بعد که تا بزرگسالی ادامه می‌یابد، به ویژه در مورد میانگین استعداد بالاتر پسران برای کارهای فضایی و ریاضی یا استعداد دختران برای همدلی و زبان، با ماهیت دوگانه و جنسیتی اسباب بازی های کودکان و رسانه ها.

دانشجویان کارشناسی اسباب‌بازی‌ها را از نظر «مردانه» یا «زنانه بودن» رتبه‌بندی کردند.

Blakemore & Centers دریافتند که اسباب‌بازی‌های بیشتری که قبلاً «مردانه» تصور می‌شد، اکنون به سمت خنثی‌تر ارزیابی می‌شوند (مانند بلوک‌ها و لگوها)، با این حال آنها به این نتیجه رسیدند که اسباب‌بازی‌ها در بیشتر موارد معمولاً می‌توانند به عنوان مرتبط با یک جنسیت یا یک جنسیت طبقه‌بندی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *